- A. Reklamacje
- Wszelkie reklamacje związane z produktem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca, w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację ustosunkuje się do reklamacji produktu lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
- Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres sklep@goldensky.pl W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia następnego od dnia otrzymania przez Sprzedawcę wadliwego produktu, a dni liczy się kolejno po sobie. Przy obliczaniu terminu bierze się również pod uwagę dni wolne od pracy. Jednakże, gdy koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy (np. niedziela), to termin ten upływa dnia następnego.
- B. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
- Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia produktu w posiadanie przez Klienta – odebrania przesyłki (liczone od momentu przekazania przez kuriera przesyłki do rąk klienta). Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy produktu do Klienta (jeżeli odstąpienie od Umowy sprzedaży nastąpiło przed wysłaniem zamówienia).
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania z powrotem produktu.
- Klient ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu. W przypadku odesłania produktu po terminie 14 dni Sprzedawca ma prawo do nieodebrania przesyłki i odesłania jej do Klienta na jego koszt.
- W wypadku odstąpienia Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- w przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę splątania łańcuszka, naszyjnika bądź też innego produktu Sprzedawca ma prawo od zwróconej kwoty potrącić kwotę wynikłą z przywrócenia produktu do stanu faktycznego sprzed wysłania produktu do Klienta przez Zakład Jubilerski, równocześnie przedstawiając Klientowi dowód wykonania tej czynności w postaci rachunku za usługę.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.